• Blog riaditeľa

      • Štvrťročné postrehy riaditeľa školy
        • Štvrťročné postrehy riaditeľa školy

        • 15.11.2024 17:40
        • Vo štvrtok, 14. novembra 2024, sme na pedagogickej porade zhodnotili prvý štvrťrok školského roka 2024/2025. Na rodičovských združeniach triedni učitelia zhodnotili prvý štvrťrok z pohľadu jednotlivých tried, pričom rodičom oznámili výsledky prospechu a správania. Rodičia, ktorí mali záujem, sa mohli osobne stretnúť s jednotlivými učiteľmi a porozprávať sa s nimi.
          Dovoľte mi niekoľko poznámok a postrehov z pohľadu riaditeľa školy.
           
        • Pravidelne zdôrazňujeme, že sme priemyslovka – škola s vysokými nárokmi, kde sa treba učiť. Odmietame znižovať latku a trváme na dodržiavaní nastavených a požadovaných výstupných vzdelávacích štandardov. Vyžaduje sa príprava na hodiny a priebežné hodnotenie známkami.

          Pre študentov prvého ročníka nie je prechod na strednú školu vždy jednoduchý, no je zvládnuteľný. Viacerí učitelia by mohli uviesť príklady, kde sa po počiatočných problémoch situácia stabilizovala. Zo študentov, ktorí mali na začiatku problémy a napomenutia, sa postupne stali výborní žiaci.

          Chcem pripomenúť, že inklúzia má na škole nášho typu svoje limity. Toto je v súlade so Štátnym vzdelávacím programom a profilom absolventa školy, keďže sme odborná škola. Niektoré obmedzenia a odporúčania nie je u nás možné realizovať. Tieto skutočnosti sú jasne uvedené v kritériách prijímacieho konania. Sú konzultované s našou špeciálnou pedagogičkou, z právneho hľadiska i s Centrom pedagogicko-psychologického poradenstva.

          Vzdelávanie však nie je len o nárokoch. Obohacujeme ho športovými a kultúrnymi aktivitami, odbornými prednáškami a exkurziami. Kto sleduje našu internetovú stránku alebo sociálne siete, vie, že takýchto akcií je mnoho. Aj dnes, 15. novembra 2024, študenti pri príležitosti Dňa študentstva a boja za slobodu a demokraciu navštívili filmové predstavenie Vlny.

          Maturantov čaká dôležité rozhodnutie – vysoká škola alebo práca. Snažíme sa im pomôcť prostredníctvom profesionálneho kariérového poradenstva. Spolupracujeme s kvalitnými vysokými školami na Slovensku, kde môžu pokračovať vo svojom odbore, a tiež umožňujeme zmluvným partnerom ponúkať pracovné pozície našim absolventom.

          Chcem zdôrazniť, že je dôležité, aby aj rodičia poznali vnútorný poriadok školy pre žiakov – tzv. školský poriadok. Je to interný zákon školy, schválený pedagogickou radou. Niektorí rodičia tvrdia, že je prísny, no bol nastavený tak, aby na škole panoval poriadok. Vychádza z dlhoročných skúseností.

          Nedávno som navštívil školu, kde ma prekvapil dezolátny stav budovy – rozbité dvere na triedach a sociálnych zariadeniach, ktoré boli tiež v hroznom stave. Keď som sa opýtal riaditeľa, prečo je to tak, odpovedal: „Veď vieš, to je dnešná mládež, nič si neváži.“ Ja si to nemyslím. Podľa mňa treba mať jasne nastavené pravidlá a dôsledne vyžadovať ich dodržiavanie.

          Na otázku, prečo udeľujeme dvojku alebo trojku zo správania niekedy už pri prvom vážnejšom priestupku, odpovedám jednoznačne. Za každý priestupok je v školskom poriadku jasne definované disciplinárne opatrenie podľa jeho závažnosti. Ani v živote človek nedostane len pokutu za zlé parkovanie, ak zrazí chodca, hoci neúmyselne.

          Školský poriadok máme právne odkonzultovaný a niekoľkokrát bol pri sporných situáciách potvrdený zriaďovateľom. Zvyknem svoje kroky konzultovať aj so štátnou školskou inšpekciou, aby som si bol istý ich správnosťou.

          Niektorí rodičia sú rozhorčení, keď ich dieťa dostáva zlé známky, a hľadajú chybu v škole alebo učiteľoch. Nehovorím, že sme bez chýb, no treba si najskôr zhrnúť fakty. Napríklad som si včera overil, koľko žiakov z triedy s najväčšími problémami s prospechom si stiahlo učiteľmi zaslané materiály na domáce štúdium. Zistil som, vo viacerých prípadoch, že zhruba polovica triedy si ich doma ani neotvorila. Aké výsledky možno potom očakávať?

          Snažíme sa študentom pomáhať aj mimo vyučovania – formou krúžkov alebo doučovaní. Stačí, aby sa na ne dostavili. Zodpovednosť za svoje výsledky však nesie každý žiak individuálne.

          Na záver by som rád poďakoval všetkým študentom a rodičom, ktorí chápu naše pravidlá a snažia sa ich dodržiavať. Veľmi si cením, keď rodičia prídu a vyjadria podporu alebo poďakovanie za to, že sa snažíme udržať úroveň našej školy. Včera takí boli – ďakujem!

           

                                                                                                                           Ing. Peter Papík, riaditeľ školy   

        • Naspäť na zoznam článkov
    • Kontakty

      • Stredná priemyselná škola dopravná
      • spojovateľka : 033 -5521161
        riaditeľ : 033 - 5521085
        sekretariát: 033 - 5340681
      • Študentská 23
        917 45 Trnava
        Slovakia
      • Ing. Peter Papík, riaditeľ školy
        (mobil: 0911039607)
        Ing. Ivan Magdolen (mobil: 0911718770), Ing. Dana Selecká (mobil : 0911060422), zástupcovia riaditeľa školy
        Jarmila Szombathová, vedúca ekonomického oddelenia (mobil : 0903663775)
        Lívia Bernátová, sekretariát školy
      • 00491861
    • Prihlásenie